Kabuna België branding en verpakking
Kabuna is het nieuwe koffiemerk van Kalimba. Gericht op de zakelijke markt, levert Kalimba nu ook kwalitatieve koffie, koffieautomaten en andere koffietoebehoren onder de merknaam Kabuna. Koffiedrinken is een lifestyle en de zintuigelijke beleving betovert miljoenen mensen wereldwijd. Als uitbreiding op de bestaande Kalimba merkidentiteit heeft designbureau Stoere Binken Design deze smakelijke Kabuna identiteit ontwikkeld.
Jouw authentieke Kabuna koffie verpakking
Kabuna onderscheidt zich van andere koffiemerken door in te spelen op de emotie en de verbinding die mensen voelen met “hun koffie”. Het is een ritueel waar veel waarde aan wordt gehecht. Kabuna symboliseert gastvrijheid, gezelligheid, sociaal zijn. Bovendien verbindt Kabuna-koffie mensen over de hele wereld, doordat de koffiebonen afkomstig zijn uit verschillende landen.
Brand Identity Prisma
Om de nieuwe Kabuna-gevoel goed in kaart te brengen en de juiste snaar bij de doelgroep te treffen, hebben we gebruik gemaakt van het Brand Identity Prism van Kapferer. Dit zeshoekig prisma visualiseert de 6 karakters die het Kabuna-merk definiëren:
- Fysiek: Kwaliteiten die door de doelgroep worden gezien, zoals het design
- Merkpersoonlijkheid: Definitie van het karakter in de ogen van de doelgroep
- Merkcultuur: De waarden en principes waarvoor Kabuna staat
- Merkrelaties: De relatie die Kabuna met haar klanten heeft
- Klant reflectie: De wijze waarop een klant Kabuna reflecteert
- Klant zelfbeeld: Hoe neemt de doelgroep zich waar als hij Kabuna gebruikt
Merkidentiteiten
De intensieve beleving van Kabuna koffie
Koffie wordt wereldwijd door miljoenen mensen gedronken. De unieke aroma’s en smaken behoren tot de belangrijkste zintuigelijke beleving bij het drinken van een kop koffie. De perfecte temperatuur, smaak, textuur en geur. En niet te vergeten: een mooie presentatie. Koffiedrinken is een lifestyle.
Logo met symbolische kracht
Het Kabuna logo transporteert een gevoel van authentieke koffie beleving. Het beeldmerk is een traditioneel Afrikaans symbool uit Ghana dat staat voor kracht en nederigheid.
De rode bogen visualiseren een vriendelijk gezicht. Boven de wenkbrauwen. Onder de glimlachende mond. De sterren staan voor een top kwaliteit koffie.
De kernwaarden die we gedefinieerd hebben vinden zich terug in het logo: Verbinding, Warmte, Genot en Puurheid. Deze kernwaarden en de producteigenschappen hebben we samengebald in de corporate slogan: Intens genieten van een wereldse koffiesmaak.
Meer logo's
Het resultaat is verbluffend
Stoere Binken Design was door ons uitgeselecteerd om hun tot de verbeelding sprekende naam en het waren dan ook uiteindelijk de Binken, die ons tijdens hun ideeën presentatie overtuigden van de meeste creativiteit, flexibiliteit, meedenkend vermogen en grote realiteitszin. Het resultaat is verbluffend en dat wat nog komen gaat wekt hoge verwachtingen. De complimenten van onze klanten en prospects zijn dan ook overdonderend. We hopen van harte dat onze samenwerking met Stoere Binken Design tot in lengte van dagen mag duren.
Algemeen directeur
Kalimba heuvel: een berg koffie met een uitdaging
De nieuwe Kabuna branding moet naadloos aansluiten bij de reeds bestaande Kalimba huisstijl die wij een aantal jaren geleden ontworpen hebben. Dit is een enorme uitdaging, omdat het Kalimba campagnebeeld en visuele storytelling zo expressief is. De Limburgse heuvel met daarop de Kalimba waterfles is uniek en onderscheidend in de markt. Geen enkele waterleverancier presenteert zich op zo’n spannende manier.
Onze oplossing is de “Kabuna heuvel”. Deze heuvel grenst aan de Kalimba heuvel en is gemaakt van koffiebonen met daarop geserveerd het perfecte kopje koffie. Hierdoor vormen beide merkidentiteiten een naadloze natuurlijke omgeving. Door ons branding concept kunnen Kalimba en Kabuna zowel gezamenlijk als los gepresenteerd worden.
Storytelling
100% eerlijke kwaliteitskoffie
Elk moment wordt intenser als we er samen van kunnen genieten. Kabuna-koffie is 100% eerlijke koffie. Voor de koffieboer én voor de klant. Kabuna-koffie draagt het UTZ-certificaat het keurmerk voor kwaliteitsproducten uit de duurzame landbouw. Dankzij het UTZ-programma krijgt de boer een eerlijke prijs voor zijn koffie, leert hij betere kweekmethodes, kan hij zijn werkomstandigheden verbeteren en beter voor zijn kinderen en ons milieu zorgen.
De koffiebonen van Kabuna reiken van Moka Imperial (100% Arabica) tot Gourmet en Espresso. De koffie is afkomstig uit Brazilië, Mexico, Guatamala en Colombia en is gegarandeerd vrij van chemische en/of natuurlijke additieven.
Kwaliteitsfoto
De foto van het Limburgse landschap dat we gebruikt hebben als campagnebeeld is geschoten door Pascal Lemlijn Fotografie.
Wil jij ook een authentieke branding?
Stoere Binken Design is gespecialiseerd in 100% unieke identiteiten. De merkidentiteit en maatwerk website die we ontwerpen draagt bij aan het succes van jouw bedrijf. Maak een vrijblijvende afspraak om samen de mogelijkheden te bespreken.