Maastricht UMC+ magazine
Het Maastricht Universitair Medisch Centrum (MUMC+) heeft ons in een bureau oriëntatie fase gevraagd om (betaald) mee te pitchen voor het nieuwe interne personeelsmagazine met de werktitel “Gazet”. Wij pitchen alleen als we geloven dat we werkelijk een meerwaarde kunnen bieden. Voor het Maastricht UMC+ hadden we dat gevoel meteen en daarom heeft Stoere Binken Design zelfs twee ontwerpen gemaakt voor het nieuwe huisblad.
Communicatie met de UMC Maastricht medewerkers verbeteren
Een personeelsblad is een toegankelijke en vriendelijke manier om de interne communicatie van een organisatie te verbeteren. Het versterkt de verbinding tussen mens, werk en arbeidsmarkt. Deze Internal Marketing tool helpt om medewerkers te engageren en bekender te maken met het MUMC+ ziekenhuis Maastricht.
De beide design voorstellen van Stoere Binken Design focussen hierop door een heldere vormgeving, frisse fotografie en een uitnodigend Storytelling concept.
Maastricht UMC+ magazine concept
Het academisch ziekenhuis Maastricht (azM) en de Universiteit Maastricht (UM) werken samen in het Maastricht Universitair Medisch Centrum+ (MUMC+). Het is haar ambitie om de gezondheid van de bevolking in de regio op alle niveaus te verbeteren. Ze richten zich daarbij op gezondheidsherstel, gezondheidsbehoud en gezondheidsbevordering. Ze richten zich in belangrijke mate op preventie en daarmee onderscheiden ze zich internationaal van andere imc’s. Dat is wat ze nastreven voor de inwoners van de regio en voor ieder ander die met de opgedane kennis en ervaring zijn voordeel kan doen. Vandaar de ‘+’ in de naam en het motto ‘gezond leven’.
Ambitie om gezondheid te verbeteren
Het magazine concept dat Stoere Binken Design ontwikkeld heeft sluit aan bij de grondgedachte van het MUMC+. De opbouw is een mix van persoonlijke verhalen en technische informatie. Door de persoonlijke verhalen van medewerkers, hun projecten en patiënten, creëren we draagvlak en bekendheid bij andere medewerkers binnen de organisatie.
Branding
Concept René Verkaart
Met mijn concept wil ik een mix maken tussen toegankelijke content en diepgaande medische informatie. Mooie infographics, spannende foto’s en verrassend design moeten de ontvangers verleiden om het interne personeelsmagazine te lezen. Op de cover komen altijd mensen die je direct aankijken. Dit schept een verbinding en maakt het menselijk. De blad formule van de ‘Gazet’ is uitnodigend, indrukwekkend en informatief en creëert een eenduidige merkperceptie.
Creative Director
Concept Jeroen Borrenbergs
Ik wilde met mijn concept vooral rust uitstralen. Een ziekenhuis van deze omvang kan soms een hectische omgeving zijn en die hectiek zag ik door onderzoek ook terug in een vergelijkbaar magazine van een ander groot ziekenhuis. Dát wilde ik juist voorkomen. Het magazine moet voor het personeel een rustmoment zijn waar een frisse opmaak en mooie maar duidelijke beeldtaal synchroon lopen en medische content soms zwaar, soms lichtvoetig elkaar afwisselen. Een magazine zo fris als de lente, maar dan het hele jaar door.
Creative Director
Wil jij ook mensen activeren en informeren?
Wil je communiceren met je medewerkers of stakeholders, net als het Maastricht UMC+? Stoere Binken Design is gespecialiseerd in het ontwerpen van periodieke magazines. Maak een vrijblijvende afspraak om samen de mogelijkheden te bespreken.