Branding: het masterplan van jouw bedrijf

Branding: het masterplan van jouw bedrijf

Branding is het proces waarbij je een unieke merkidentiteit creëert voor jouw bedrijf, met als doel het opbouwen van een merkloyaliteit. Het richt zich hoofdzakelijk op merkpositionering. Branding is het strategische masterplan van jouw bedrijf. Het geheel van associaties die mensen hebben bij jouw merk. Ons uitgangspunt is dat we jouw merk zichtbaar, herkenbaar én onderscheidend maken.

Creative Director

Het doel van branding

Het doel van branding is om een sterke, consistente en unieke merkidentiteit voor jouw bedrijf te ontwikkelen. Dit gaat veel verder dan het grafisch ontwerp van visuele elementen als een logo, een email handtekening of een stoere huisstijl. Het voegt de mission statement, vision statement, merk identiteitsstructuur, kernwaarden, storytelling, tone-of-voice, klantervaring en nog veel meer zaken bij elkaar. We creëren daarom zorgvuldig elk contactmoment en merkervaring die je doelgroep met jouw merk heeft.

Waarom is branding belangrijk voor jouw bedrijf?

Voor een bedrijf biedt een stoere branding talloze voordelen. Hieronder de belangrijkste waar wij samen aan gaan werken. We nemen je stap voor stap mee tijdens de ontwikkeling en zorgen dat jouw branding 100% past bij het DNA van je bedrijf:

  • Herkenbaarheid: Een sterk merk is gemakkelijk te herkennen en onderscheidt zich van de concurrentie. Dit maakt het makkelijker om nieuwe klanten aan te trekken en bestaande klanten te behouden.
  • Betrouwbaarheid: Een goed opgebouwde brand creëert vertrouwen bij klanten. Ze weten wat ze van jouw bedrijf kunnen verwachten en zijn eerder geneigd om met jou zaken te doen of iets te kopen.
  • Meerwaarde: Een sterk merk kan een hogere prijs rechtvaardigen. Klanten zijn bereid meer te betalen voor een premium product of dienst van een merk waar ze achter staan en in geloven.
  • Merkloyaliteit: Branding zorgt voor een emotionele betrokkenheid bij je klanten. Ze voelen zich verbonden met jouw merk en worden loyale klanten die steeds weer terugkomen.
  • Positieve mond-tot-mondreclame: Tevreden klanten zullen jouw merk aanbevelen aan anderen, wat leidt tot gratis marketing en nieuwe conversies.
  • Marktpositie: Een sterk merk is beter bestand tegen economische schommelingen en kan zich sneller herstellen van crises.

Jouw branding is een waardevolle investering

Een stoere branding is een waardevolle investering in de toekomst van je bedrijf. Niet om wat het je kost, maar om wat het je oplevert. Het is cruciaal om doorlopend aan je merkidentiteit te werken. Ik ben ervan overtuigd dat Stoere Binken Design een toegevoegde waarde kan leveren die jouw doelen realiseert en uiteindelijk het gewenste resultaat oplevert.

René Verkaart -
Creative Director
Cashaa Fi Bridge - Rene Verkaart)

Enkele stoere branding klanten

Hoe gaan wij met jouw branding om?

Voor ons is Branding een levend organisme. Een merk beweegt zich op meerdere niveau’s. Het leeft in de gedachten van je doelgroep, binnen je eigen organisatie, natuurlijk bij jouw als ondernemer, maar ook bij ons als Brand Designers. Wij zijn de architect van jouw merk en we willen dat het succesvol wordt zodat jij je doelstellingen realiseert. Onze aanpak omvat alles van de strategie, tot de creatie, realisatie en activatie.

Branding Design Bureau Stoere Binken Design - Rene Verkaart

Marketingcampagne

Gebaseerd op de branding die wij voor jou ontwikkelen kunnen we ook een marketingcampagne ontwerpen. Een marketingcampagne is een geplande reeks strategische activiteiten die worden uitgevoerd om de bekendheid, verkoop en het succes van een product, merk of dienst te vergroten. Het is een gestructureerde aanpak die gericht is op het bereiken van specifieke marketingdoelen binnen een bepaalde tijdsperiode. Het kan verschillende elementen omvatten, zoals reclame, public relations, direct marketing, sociale media, evenementen, promoties en meer.

Een reclame- of marketingcampagne kan wijzigen, de branding blijft ongewijzigd. Afhankelijk van de doelstellingen en boodschap kan een campagne een eigen visueel thema, slogan of kernboodschap krijgen. Daarvoor gebruiken we de merkelementen die we ontworpen hebben binnen de merkidentiteit (Brand Identity).

3 stappen naar succes

Deze 3 expertises zetten wij in voor de merkontwikkeling van jouw bedrijf of merk:

  1. Branding is de eerste stap in de merkontwikkeling voor jouw bedrijf. Het legt de basis voor alles wat gaat komen. Wij noemen dit het DNA van je merk.
  2. Webdesign is de tweede stap waarbij we voor jou een onderscheidende maatwerk WordPress website ontwikkelen, jouw 24/7 online marketing kanaal.
  3. Typografie is de derde stap voor bedrijven die snappen dat een custom font de ware kracht van hun merkidentiteit is. Jouw eigen uniek huisstijllettertype is de logische doorontwikkeling van het merkimago van jouw bedrijf.

Overtuigd?

Ben je klaar voor je eigen branding en de volgende stap in de ontwikkeling van jouw bedrijf?


Branding uitgelegd