Morpak Industrial Packaging branding en website
Morpak voorziet al bijna 40 jaar in hoogwaardige industriële verpakkingsoplossingen. Ze zijn specialist in verpakkingen, services en logistiek. Stoere Binken Design heeft de complete rebranding verzorgd, van het logo tot de voertuigen en maatwerk Morpak website. Een cleane, masculine huisstijl met spierballen en lef. Een opdracht voor een zeer leuke Limburgse klant met internationale ambities.
Directeur Dimitri Romeijnders heeft het familiebedrijf van zijn vader overgenomen en hij heeft veel plannen en een duidelijke ambitie. Zijn uitdaging aan Stoere Binken Design; fris de branding van Morpak Packaging Solutions op, met respect voor de bestaande merkreputatie, en zet het nieuwe merk stevig op de kaart. We hebben nog veel voor in de toekomst.
Onze oplossing begint met een stoere rebranding. Een huisstijl met spierballen in een overwegende mannenwereld. Een sterke beeldtaal die opvalt door zijn kleur en lijnvoering. Voertuigen die je niet over het hoofd kunt zien. Onze ontwerpen en concepten voor Morpak zijn onderscheidend, visueel zeer krachtig en heeft de merkidentiteit klaar gemaakt voor de toekomst.
Morpak website met spierballen
De Morpak website is ingedeeld in de 3 oplossingen die Morpak Industrial Packaging Specialist biedt; Verpakkingen, Services, Logistiek. Grote heldere banner foto’s geven de website kracht en spanning. De supermenu’s brengen je snel naar de juiste pagina’s. De rood-zwarte kleurcombinatie is opvallend voor de industrie waarin Morpak opereert. In de Morpak branding en vooral het webdesign gebruiken we deze signaalkleuren zo effectief mogelijk. De ronde hoeken van de fotokaders sluiten aan bij het karakter van het logo; één ronde hoek, drie scherpe hoeken.
De 6 klantsegmenten hebben we voorzien van een eigen informatie icoon, zodat je die snel kunt herkennen. Deze iconen worden in alle huisstijl uitingen gebruikt. De Morpak website is volledig responsive en werkt op alle devices en in alle formaten. De website draait op WordPress CMS. Webdesign Limburg at its best.
Webdesign
Morpak BV is een familiebedrijf met 40 jaar ervaring
Morpak is gespecialiseerd in het maken van houten kisten, kratten en speciale pallets voor machines en industriële producten. Hun professionals kunnen zowel in eigen productiefabriek als op locatie voor klanten werken. Met bijna veertig jaar ervaring, 40 medewerkers en 10.000 vierkante meter productiefaciliteit en kantoor mag Morpak zich met recht dé verpakkingsspecialist noemen.
Recentelijk heeft Morpak Van Veghel overgenomen, dé verpakkingsspecialist uit Eindhoven.
Damn, dat is vet
We hebben Stoere Binken de opdracht gegeven de nieuwe identiteit van Morpak te ontwikkelen en vorm te geven, dit heeft geleid tot een “stoere” identiteit. Het nieuwe grafische ontwerp, de nieuwe huisstijl, de nieuwe website en de inrichting van de social media kanalen dragen bij aan de verdere ontwikkeling van onze strategie.
Directeur Morpak
Houten visitekaarten
Als hout het basis materiaal is waarmee je werkt en waarin je bijna al je producten verpakt, dan is het een integraal onderdeel van je merkidentiteit. Wij hebben voor Morpak daarom houten visitekaartjes gemaakt. Klanten vinden deze huisstijl ‘special products‘ geweldig en ze laten een blijvende indruk achter van Morpak.
Voertuigen zijn rijdende visitekaarten
De Morpak voertuigen zijn dagelijks op de weg te zien. De meest gemotiveerde medewerkers zitten achter het stuur. Ze brengen en halen de producten van Morpak en transporteren ze door heel Europa. Wij zijn ervan overtuigd dat de voertuigen van Morpak, naast de responsive website, één van de meest zichtbare en tastbare merkuitingen zijn.
Als je één van de Morpak voertuigen ziet, geef de chauffeurs dan een thumbs up. Zij doen hun werk met overtuiging en uiterste precisie. Respect!
Copyright interieur foto’s in galerij hieronder Prolight Weert.
Meer voertuigen
Consistentie door een design system
Een design system is de enige bron van waarheid die alle merkelementen van het logo, tot kleur, typografie, vormentaal, fotografie, iconen, motion graphics en meer groepeert zodat teams een product kunnen ontwerpen, realiseren en ontwikkelen. Het verenigt productteams rond een gemeenschappelijke beeldtaal, versnelt het ontwerpproces en bouwt bruggen tussen teams die samenwerken om producten tot leven te brengen. De kracht van webdesign uit Limburg in een efficiënt design system samengevat.
Stoere Binken Design ontwikkelt altijd een intern design system omdat we huisstijl management centraal stellen. Hiermee documenteren we het DNA van jouw bedrijf, zorgen we dat nieuwe merkuitingen aan de huisstijl richtlijnen voldoen en werken we als team efficiënter.
Dit is een uittreksel van de Webdesign style guide uit het design system van de Morpak huisstijl.
Huisstijl tips
Custom logo lettertype Accelerator Roman
Het gebruikte logo lettertype is CFF Accelerator van creative director René Verkaart. Onder zijn alias Characters Font Foundry ontwerpt hij custom lettertype oplossingen voor bedrijven en designers over de hele wereld. Custom typografie is een krachtig huisstijl onderdeel, een must-have voor MKB bedrijven.
Morpak Accelerator Roman
CFF Accelerator is altijd uitsluitend een italic font geweest, maar voor de Morpak huisstijl hebben wij een speciale gemodificeerde Roman (rechtopstaande) versie gemaakt. Het logo is daarmee opvallend én uniek.
We hebben het lettertype, letter voor letter, compleet herzien en de font familie uitgebreid met een Roman versie die nu ook officieel te koop is via Characters Font Foundry.
Bekijk font
Stoer nieuws direct in je mailbox
Mogen wij je inspireren met meer stoere project cases en informatieve blogs? Meld je dan aan voor onze e-mail nieuwsbrief. Je e-mailadres is bij ons in veilige handen. Wij spammen nooit en we versturen alleen nieuwsbrieven als we werkelijk iets spannends aan jou te melden hebben.
Privacybeleid